Az alkotmány tiltja, de a pakisztáni iskolásokat a mindennapi életben az iszlámra kényszerítik, akkor is, ha nem muszlimok. A nem muszlim vallásokkal szembeni intolerancia mindenütt jelen van. A CSI semleges tankönyveket és saját vallásoktatást követel.
Pakisztánban az iskolai oktatás része, hogy előnyt élvez az iszlám vallás. Néha rossz dolgokat terjesztenek a keresztényekről a tankönyvek. A többi diák, sőt a tanár is megkérdezi a keresztény tanulót, hogy képes követni egy ilyen hiedelmet. A tankönyvek szándékosan torzítanak: például, hogy Jézus Krisztust nem is feszítették keresztre, hanem Isten megmentette.
Sok keresztény elhagyja az iskoláját, mert már nem bírja a gúnyolódást.
Taneszközök csak muszlimoknak
A keresztények gyakran idegen testek a pakisztáni iskolákban. A taneszközök muszlimok számára készülnek, függetlenül attól, hogy általános oktatásról, nyelvekről vagy tudományos tárgyakról van szó. Dicsőítik az iszlámot, a muzulmán kultúrát és a civilizációt.
A nem muszlim vallásokat és kultúrákat a legtöbb tananyag kizárja vagy meghamisítja. Ez megerősíti a muszlim többség vallási kisebbségekkel szembeni előítéletét és intoleranciáját.
Előfordult, hogy a nem muszlim tanárokat és diákokat istenkáromlással vádolták, ha nem tudták helyesen kiejteni a szavakat.
A vallás a vallásoktatás része
A pakisztáni alkotmány szerint senkit nem lehet kényszeríteni arra, hogy a saját vallásán kívül más vallást kövessen [22. cikk (1) bekezdés]. Anjum James Paul politológus és a CSI projektpartnere ezért évek óta követeli, hogy a vallást csak a vallásoktatás keretein belül tanítsák. A nem muszlim diákoknak saját vallásukat kell tanítani. Emellett semleges tananyagokat javasol a más vallásokkal szembeni gyűlöletbeszéd nélkül
Anjum Paul az általa 2004-ben alapított Pakisztáni Kisebbségi Tanárok Egyesületének (PMTA) elnöke. 2007 és 2018 között 25 tanulmányban elemezte az összes pakisztáni tartomány tananyagát, az eredményeket pedig bemutatta az érintett hatóságoknak nemzeti és tartományi szinten.
Anjum Paul, a Pandzsáb tartományi Taneszközök Felülvizsgálati Bizottságának tagjaként valóban hozzájárulhat a fejlesztésekhez. A nyolcadik osztályos történelemkönyvbe fejezetet írt a keresztények hozzájárulásáról Pakisztán létrejöttében. Mindennek ellenére nem adja föl a reményt: „Biztos vagyok benne, hogy eljön a nap, amikor Pakisztán fölismeri a sokszínűség szépségét, és mindannyian egyenlő bánásmódban részesülünk.”
Követeld, hogy töröljék a gyűlölködést és az izgatást a pakisztáni tankönyvekből!
Tiltakozó lap címzett:
Pakisztáni Iszlám Köztársaság Nagykövetség
Budapest
Adonis u. 3/A
1125
Szövegrész:
Mr. Imran Khan
Prime Minister of Pakistan
Prime Minister’s Secretariat
Islamabad
Pakistan
Dear Mr Prime Minister,
We are very concerned that Pakistani textbooks are not impartial and often discriminate against minorities.
We urge you to ensure that all intolerance and hate speech against other cultures and religions is eliminated from Pakistani textbooks.
We also ask you to see to it that religion is only taught in the school subject religion and that non-Muslim students are instructed in their own religion, as guaranteed under Article 22 (1) of the Constitution of Pakistan.
It is our hope that Pakistani textbooks may promote a culture of peace and harmony.
Yours sincerely,
————— ————–
Hely, keltezés Aláírás
Nagyon aggaszt a pakisztáni tankönyvek részrehajlása, amelyek gyakran diszkriminálják a kisebbségeket. Kérjük, intézkedjen, hogy a más kultúrákkal és vallásokkal szembeni intolerancia és gyűlöletbeszéd eltűnjön a pakisztáni tankönyvekből. Kérjük, azt is biztosítsa, hogy a vallást csak vallási tantárgyként tanítsák az iskolákban, és hogy a nem muszlim diákokat saját hitükre oktassák, amint azt a pakisztáni alkotmány 22. cikkének (1) bekezdése garantálja. Reméljük, a pakisztáni iskolai tankönyvek elősegítik a béke és a harmónia kultúráját.